Onze Klokkenluidersregeling CUPRA Financial Services

Bij VWPFS en DFM vinden we het belangrijk dat we ons houden aan wetgeving en internationale regels. Deze zijn ook vast gelegd in onze Code of Conduct en de Code of Conduct voor Business Partners. We kunnen alleen schade voorkomen aan ons bedrijf, medewerkers en zakenpartners als de regels en het beleid worden gerespecteerd. Daarom moet wangedrag snel worden herkend en worden aangepakt.

Een belangrijk onderdeel van onze klokkenluidersregeling is het principe van een eerlijke procedure. Daarnaast biedt het ook bescherming aan de klokkenluider, ook wel de melder.

Bovendien is er ook de mogelijkheid om anoniem misstanden te melden. We zullen dan geen stappen ondernemen om de identiteit van een anonieme klokkenluider te achterhalen, behalve als er misbruik wordt gemaakt van het systeem. Ook tolereren we niet dat dat de klokkenluider wordt benadeeld door de melding. Personen die onderdeel zijn van de melding zijn onschuldig tot anders is bewezen.

Alle informatie wordt verwerkt in een eerlijk, snel en beschermd proces. Een kort overzicht van ons klokkenluiderssysteem vindt u hier.

 

Heeft u vragen of feedback over de producten of service van VWPFS en DFM?

Als u vragen heeft over uw contract, andere services van VWPFS/DFM of onze business partners (bijv. dealers of tussenpersonen), neem dan contact op met onze klantenservice.

Tel: 033 454 9900, via ons keuzemenu komt u snel bij de juiste afdeling.

De klokkenluidersregeling is niet voor klant klachten bedoeld, we vragen hiervoor begrip.

Constateert u een schending van onze gedragscode? Zoals bijvoorbeeld schending van mensenrechten bij ons of bij een van onze leveranciers? Dan kan dit wel gemeld worden middels de klokkenluidersregeling.

 

Hoe maak ik een melding en hoe wordt deze verwerkt?

Het is belangrijk dat de melding zo concreet mogelijk is. Omschrijf op een duidelijke maar eenvoudige manier wat er is gebeurd. Zo kunnen we goed onderzoek doen.

Het is daarbij handig het volgende te melden:

  1. Wie
  2. Wat
  3. Wanneer
  4. Waar
  5. Hoe

Wanneer u een melding heeft gedaan, ontvangt u altijd eerst een ontvangstbevestiging. We zullen uw melding daarna verder onderzoeken. Als uit deze beoordeling blijkt dat er gronden zijn voor een misstand, zal een diepgaander onderzoek worden gestart in samenwerking met ons hoofdkantoor (Central Investigation Office van Volkswagen AG). We zullen de uitkomst van het onderzoek zo snel mogelijk met u delen.

 

Waar kunt u melden?

De klokkenluidersregeling heeft meerde kanalen waar gemeld kan worden. U mag zelf kiezen via welk kanaal u de melding maakt.

Hoofdkantoor


Er zijn verschillende manieren om informatie aan de Volkswagen Groep door te geven – op elk moment, op alle kanalen en altijd met behoud van de anonimiteit.

24/7 Hotline

U kunt 24 uur per dag, 7 dagen in de week een telefonische boodschap voor ons achterlaten. U kunt dan bellen met het volgende telefoonnummer: +31 10 700 75 03. Na het invoeren van het telefoonnummer wordt u gevraagd de bijbehorende organisatiecode (122322 ) in te voeren. Vervolgens kunt u uw melding als gesproken bericht indienen. Het hoofdkantoor ontvangt hier alleen een kopie van. Bel alstublieft opnieuw om het antwoord of verdere vragen van ons team te horen.

Anoniem meldkanaal

Het is mogelijk om contact op te nemen met ons hoofdkantoor via een digitaal communicatieplatform SpeakUP in meer dan 65 talen. Het systeem is vertrouwelijk en beveiligd en biedt de mogelijkheid om anoniem tips in te dienen.

Via deze link bereikt u het online meldkanaal. 
Gedetailleerde instructies over hoe u online, via de app of via de telefoon tips kunt doorgeven, vindt u hier.

SpeakUp App

U kunt ook de app SpeakUp downloaden om toegang te krijgen tot het beveiligde rapportagesysteem. Met deze app kunt u uw melding schriftelijk indienen of een gesproken bericht achterlaten (ook anoniem). Voor mededelingen met betrekking tot Volkswagen Financial Services heeft u de organisatiecode 122322 nodig. Log opnieuw in om de reactie van ons team te zien of om verdere vragen te beantwoorden.

Om de app te downloaden, kunt u onderstaande QR-code scannen:

Contact per email, post of persoonlijk

Email: io@volkswagen.de

Postadres:
Centraal Verkenningsbureau
Postbus 1717
38436 Wolfsburg (centrum)

Persoonlijk:
Centraal Verkenningsbureau
Porschestraße 1
38436 Wolfsburg (centrum)
Afspraak maken via io@volkswagen.de

Contactpunt voor het klokkenluiderssysteem van Volkswagen Financial Services AG

Email: indicatie@vwfs.com
Telefoon: +49-531-212-899786
Postadres:
Contactpunt voor klokkenluiderssysteem ED-ELC
Gifhorner Straße 57
38112 Braunschweig

Lokaal

U kunt lokaal melden bij compliance@vwpfs.nl of compliance@dfm.nl.

Ook maken wij gebruik van een externe lokale vertrouwenspersoon. Haar naam is Annemarie Pierik. Zij is bereikbaar via a.pierik@compliance-instituut.nl of telefonisch via 088 99 88 100.

U kunt ook een melding maken bij het huis voor de klokkenluider voor of bij de relevante toezichthouder (bijv AFM, AP).